Neophodno za snimanje You Tube cover-a (prvi deo)


Verovatno se pitate kako da i vi snimite vaše gitarsko umeće. E pa otkriću vam moj metod snimanja. Zaboravite na kupovinu gitarskih pojačala, mikseta, kondenzatorskih i dinamičkih mikrofona, na pravljenje takozvane gluve sobe. Ovo je drugi, jednostavniji i mnogo jeftiniji način. Potrebna vam je električna ili ozvučena akustična gitara i gitarski kabl. Pošto većina nas nema interfejs u vidu miksete ili sličnog uređaja kabl morate da ubodete u LINE IN zvučne kartice.
Za to će vam biti potreban jack adapter 1/4" to 1/8"(na slici), može se kupiti u bilo kojoj muzičkoj radnji. Web kameru, verujem, većina vas ima. E to je sve što se hardvera tiče. Od softvera su vam potrebni Guitar RigDebut Video Capture Software i ASIO4ALL driver. Guitar Rig (u daljem tekstu GR) je u stvari softverski gitarski procesor. Ima gomilu predivnih boja, set raznoraznih pojačala, monitora i efekata u šta ćete se i sami uveriti. Nakon instalacije i pokretanja GR shvatićete da postoji kašnjenje od momenta kad nešto odsvirate do momenta kad zvuk izađe na zvučnike ili slušalice. Problem je u zvučnoj kartici. Da ne biste kupovali zvučnu koja podržava ASIO driver i ima malu latenciju (kašnjenje) skinite ASIO4ALL driver i instalirajte ga. U samom GR ga aktivirate na sl. način. Idite na FILE/Audio and Midi Settings, zatim u AUDIO tabu u opciji DRIVER označite kao default driver ASIO4ALL. Na taj način dobijate manje kašnjenje zvuka s tim što možete dodatno poboljšati performanse drajvera igrajući se sa njegovim podešavanjima. Moguće je da se desi nakon instalacije GR da signal gitare bude sirov bez efekata ili da ga uopšte nema. Problem je najverovatnije u ROUTING-u. Do opcije ROUTING se dolazi sledećom putanjom File/Audio and Midi Settings/Routing/Inputs Outputs. Potrebno je da povežete ulaz zvučne kartice sa ulazom GR, takođe i izlaz GR sa izlazom zvučne kartice.

Glavno pitanje je kako snimiti zvuk koji izlazi iz GR i video sa Web kamere i napraviti od njega snimak koji ćemo uploadovati na YT. Pomoću Debut Video Capture Software. E ovde stajemo ,jer o detaljima samog procesa snimanja kao i o podešavanjima u Debut-u u sledećem postu, pozdrav ! P.S. Ako imate neka pitanja postavite ih u komentar.


19 коментара:

  1. :-( e, drug moj, ja sam nekoliko sound kartica tako sprzio, i to one malo poskuplje, a jednom sam i plocu uspeo da zacadjavim! gde sam gresio?

    ОдговориИзбриши
  2. Ako gitaru ukljucis direktno preko kabla u zvucnu karticu nema sanse da je sprzis. Ja sam jednom prilikom sprzio ulaz na zvucnoj jer sam line out pojacala ukljucio na line in zvucne, a to je vec druga prica!

    ОдговориИзбриши
  3. ovaj prvi dio mi je jasan, koristim GR4 i imam od prije koji dan externu alpha lexicon zvučnu, koja na sebi ima jack za gitaru mikroone itd, nego reci mi, pošto GR "uzima" čitavu zvučnu karticu kako onda snimaš? u nekom programu ili u tom za video?

    ОдговориИзбриши
  4. Koristim Debut Video Capture Software, mozes da podesis da snima sve sto ide na zvucnike kao i vdeo sa Web kamere.

    ОдговориИзбриши
  5. Vrlo lep opis ali kako da snimim, a nemam ulaz na akusticnoj??? :)))

    ОдговориИзбриши
  6. Ako ti je akustara jeftinija najbolje da ne dajes pare da je ozvucis jer ce te skuplje kostati ozvucavanje nego da kupis ozvucenu gitaru.
    (http://www.artistsystems.net/mex/artikal.php?art=7197)
    Ako ipak ne nameravas da kupis ozvucenu gitaru (inace je mozes naci i za nesto vise od 100e) kupi jednostavno najjeftiniji mikrofon (kod kineza) i cepaj. Jedino moras da pazis na mikrofoniju odnosno za monitoring prilikom snimanja koristi slusalice a zvucnike potpuno utisaj. pozzzz

    ОдговориИзбриши
  7. Imam problem, instalirao sam i ASSIO driver i GR 5, ali ne radi, ide zvuk bez ikakvog efekta. Gore si napisao da povezemo ulaz zvuce kartice sa ulazom GR-a, ako bi mogao da pojasnis malo za pocetnike... Hvala.

    ОдговориИзбриши
  8. U GR idi na File/Audio and Midi settings/Routing i u Inputs i Outputs promeni sa opcije NOT CONNECTED na ulaz?izlaz svoje zvucne. Jedino sto nisam naglasio u postu je da problem moze da nastane kod Win7 i Wista jer u mnogim slucajevima ne podrzavaju ASIO4ALL drajver. Problem jos prave kod detektovanja ulaza i izlaza u GR. Upravo zbog ovih razloga koristim XP SP3 jer ne pravi ama bas nikakve probleme. Znaci krajnja solucija je promena operativnog sistema.

    ОдговориИзбриши
  9. Da li imate neki link odakle da skinem Gutar Rig a da radi,pokusao sam nekoliko linkova ali nijedan ne radi,moguce je da i ja radim nesto pogresno? Unpred hvala!

    ОдговориИзбриши
  10. Pokusaj ovde
    http://expressleech.com/s7bscw3em0hd/Native.Instruments.Guitar.Rig.5.Pro.v5.1.1.UNLOCKED-R2R.rar.html

    ОдговориИзбриши
  11. Hvala uspeo sam nekako da skinem GR i sada mi se cuje samo najobicniji clean bez ikakvih efekata.Procitao sam i prethodne komentare, da treba da se ode u Audio and Midi settings itd... Ja to sve uradim i dodjem do inputs/outputs i dalje sam onda sve isprobao ako mozete da objasnite jos malo detaljnije to. Hvala puno unapred!

    ОдговориИзбриши
  12. Ako koristis Win 7 mozda ces morati da iskljucis web pretrazivac ili neki drugi software koji ti u tom momentu koristi resurse zvucne kartice. Zatim u podesavanjima ASIO4ALL drajvera proveri inputs i outputs opcije. Moras da aktiviras OUTPUT .

    ОдговориИзбриши
  13. Nenade, kaži mi kako da rešim sledeći problem: kad ubacim neku matricu (guitar backing track) u GR preko tapedeck-a, i pustim je, ona se super čuje do trenutka dok ja ne počnem da sviram i onda se utiša do neprepoznatljivosti, tj uguši je gitara, čim prestanem da sviram gitaru, matrica se pojača. Kako da sinhronizujem ta dva? Inače jako cenim tvoj rad, onako, propisno, kidaš gitaru, nema šta! Keep rockin'!

    ОдговориИзбриши
  14. Imam problem sa kasnjenjem zvuka (latency). Sta da radim? Hvala

    ОдговориИзбриши
  15. Sve sam dobro inastalirao...guitar rig %,assio4all..inace imam windows XP

    ОдговориИзбриши
  16. guitar rig mi stvara previse mikrofonije tako da nista ne cujem..kao da nije spojena..vidim da se potenciometri pomjeraju al nema zvuka...radim preko laptopa prikljuceno na mic

    ОдговориИзбриши